ÇEVRESEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Woman is playing with children
Sustainability Icon

Adım adım ayak izimizi azaltıyoruz

Dünya, şirketlerin sürdürülebilir seçimler yapmalarına gitgide daha fazla ihtiyaç duyuyor. Dünyanın en büyük tüketici ürünleri şirketlerinden biri olarak doğru olanı yapmak için çevresel bir sorumluluk hissediyoruz. P&G için sürdürülebilirlik kritik önem taşıyor ve biz üzerimize düşeni yapmayı taahhüt ediyoruz.

2030 P&G Sürdürülebilirlik Hedefleri

2018 Dünya Haftasında "Hedef 2030" adında yeni sürdürülebilirlik hedeflerimizi açıkladık. Bu geniş kapsamlı hedeflerin ortak bir amacı var: kendimize şirket olarak ve size tüketiciler olarak değer yaratırken çevreye ve topluma olumlu bir etki sağlamak ve ilham vermek.

Dünyanın en acil çevresel sorunlarından ikisi olan sınırlı kaynak ve artan tüketim sorununu ele almak amacıyla, özellikle bu alanlarda iddialı hedeflerimize odaklandık.

Her bölüm hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayın.

2030 Hedefi: Olumlu etki yaratan markalar

Environmentally friendly factory

Sürdürülebilir yaşam tarzının her zamankinden daha önemli hale geldiği bir dünyada, karşılaştığımız büyük zorlukların bazılarına çözüm üretmeye yardımcı olurken aynı zamanda performans beklentilerini de karşılayan markalara ihtiyacımız var. Bu yüzden, sosyal ve çevresel sorumluluğu portföyümüzdeki her markanın ayrılmaz bir parçası haline getirmek için çalışıyoruz. Bunu da şu şekilde yapıyoruz:

Mother daughter in front of the washing machine

Hedef: Lider markalarımızın tamamı sorumlu tüketimi mümkün kılacak ve bu konuda ilham verecek

Tüm lider markalarımızın, çevremize ve toplumumuza ölçülebilir şekilde olumlu etki sağlarken aynı zamanda sürekli olarak büyüyüp değer yaratmasını istiyoruz.

Ariel 3in1 Pods

Ariel’in hedefi, enerji ve su gibi temel çevresel etki alanlarında %50 daha az kaynak tüketmek için temizliği daha iyi bir biçimde yeniden tanımlamak.

Herbal Essences

Herbal Essences, toplumun ve dünyanın yararı için biyolojik çeşitliliği destekleyerek herkesin doğanın olumlu gücünü deneyimlemesini sağlamayı taahhüt eder.

Marka 2030 kriterleriMarka 2030 Basın Bülteni
Adult holding manufacturing waste

Hedef: Ambalajlarımızın tamamı geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir olacak

Bunu, malzeme seçimi, ambalaj tasarımı ve daha sürdürülebilir ürünler için yenilikçi çözümler üretmek amacıyla iş ortaklarımızla birlikte çalışarak ambalajlarımızın çoğunda gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Bu hedefimizde daha az malzeme kullanılan ve daha küçük boyutlarda olan geriye kalan ambalajlarımızda zorluk yaşayacağımızı öngörüyoruz. Ancak 2030 yılına kadar teknik ve ticari inovasyonlarla buna çözümleri geliştirmiş olacağız.

2020 hedefi: Ambalajların %90’ının geri dönüştürülebilir olmasını sağlamak

96% to our 2030 goal

2018 yılı itibarıyla P&G ambalajlarının %86’sı geri dönüştürülebilir olarak üretilmektedir.

Charmin Ultra Soft

Charmin ve Puffs, ürünlerinin birçoğu için %100 geri dönüştürülebilir ambalaja geçmiştir.

Head & Shoulders

TerraCycle ve SUEZ ortaklığında, %25 oranında geri dönüştürülmüş sahil plastiği ile üretilen dünyanın ilk geri dönüştürülebilir şampuan şişesini ürettik.

Woman enjoying the fragrance

Hedef: Şeffaflık sayesinde daha da fazla güven kazanmak

Tüketicilerin ürünlerimiz kadar ürünlerin yapımında kullanılan malzemelerin neler olduğunu da bilmek istediğinin farkındayız. Bu yüzden, malzeme inovasyonlarımızda ve güvenlik biliminde şeffaflık sağlamaya devam ediyoruz.

Tide HE Turbo

Tide purclean™ ürünümüzün, %65 oranında biyolojik temelli olduğu ve %100 geri dönüştürülebilir ambalajı tasdiklenmiştir ve atık sahasına sıfır üretim atığı gönderen bir tesiste üretilir.

ÜRÜN GÜVENLİK SÜRECİKULLANDIĞIMIZ MALZEMELERİYİLİK İÇİN MALZEMELER
Momentum for change

Dünyanın sahil plastiğinden üretilen ilk geri dönüştürülebilir şampuan şişesi için 2017 Momentum for Change Lighthouse ödülü

-Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Sekreterliği

2030 Hedefi: Tedarik zincirinde ayak izimizi azaltmak

Windmills and forest

Amacımız, “güvenebileceğiniz kalite” sözünü yerine getirmektir. Bu nedenle, her bir P&G ürününün arkasında, malzemelerimizi tedarik etmekten son ürünü rafa götürmeye kadar, çevre sorumluluğuna bağlı bir tedarik zinciri var.

Adult working in factory

Hedef: Ayak izimizi azaltmak ve yenileme ve iyileştirme temelli dönüştürülebilir çözümler bulmak

HEDEF #1 P&G tesislerinde %100 yenilenebilir enerji kullanımı ve tesislerin sera gazı emisyonlarını yarı yarıya azaltmak

HEDEF #2 Tesislerimiz su verimliliğinde %35 artış ve döngüsel kaynaklardan en az beş milyar litre su sağlayacak

HEDEF #3 İklim, su veya atıkta dönüştürülebilirliği sağlamak için en az 10 önemli tedarik zinciri ortaklığı kurmak

66% to our 2020 goal

2020 HEDEFİ: Mutlak sera gazı emisyonunu %30 oranında azaltmak 2018 itibarıyla emisyonları %20 oranında azalttık

100% to our 2030 goal

2030 HEDEFİ: Üretim tesislerinde su kullanımını üretim birimi başına %20 azaltmak P&G üretim tesislerinde su kullanımını üretim birimi başına %24 azalttık.

Forest

Hedef: Muhtaç olduğumuz ormanları korumak ve geliştirmek

Bazı ürünlerimizde ağaç hamuru kullanıyoruz ve en yüksek standartlara göre sertifikalandırılmış ormanlardan sorumlu bir şekilde kaynak sağladığımızdan emin olmak için kapsamlı politikalarımız var. Ancak geleceği düşünerek ormanları sadece korumakla kalmayıp çoğaltmak için de daha fazlasını yapmak istiyoruz.

HEDEF #1 Sertifikalandırma sistemlerini güçlendirirken, sertifikalı ormanların dünya çapında alanını artırmak için çok sayıda kurumla iş birliği yapmak

HEDEF #2 Forest Positive (Orman Dostu) yaklaşımıyla ürün geliştirme çabalarına öncülük etmek. Dünya Doğayı Koruma Vakfı'ndan (WWF) esinlenen bu uygulama, muhtaç olduğumuz ormanları koruyarak sağlık faydaları sağlayacaktır.

Bounty

Her Bounty yaprağı, diğer özel boyutlu lider markaya göre 2 kat daha emicidir. Kağıtlarımızı üretmek için kullanılan ağaç lifinin %100’ü, sorumlulukla yönetilen ormanlardan elde edilmiştir.

Puffs

Puffs, sorumlu ormancılık ilkesine uymak için uluslararası standartları karşılamak üzere üretilen yumuşak ve sert ağaç liflerinden yapılır.

Farmer

Hedef: Küçük palmiye çiftçilerinin geçim kaynaklarını iyileştirmek

Sürdürülebilir Palm Yağı Yuvarlak Masası (RSPO) üyesi olarak, palmiye ve palmiye türevi ürünlerimizi sorumlu bir şekilde tedarik etmeyi taahhüt ediyoruz. En büyük tedarik zincirimize ev sahipliği yapan ve yüksek oranda küçük çiftçilere sahip Malezya ve Endonezya gibi yerlerde sorumlu tarım uygulamaları oluşturmak için yerel programlar yürütüyoruz. Bu programlar, küçük çiftçilerin P&G sürdürülebilirlik standartlarını uygularken verimlerini artırmalarına yardımcı olacak.

PALM YAĞI POLİTİKAMIZ
United States Environmental Protection Agency

İklim Liderlik Ödülü 2017: Organizasyonel Lider

İklim değişikliğinin ele alınmasında ve sera gazı emisyonunun azaltılmasında aktif liderlik ödülü
-ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), İklim ve Enerji Çözümleri Merkezi ve İklim Kaydı

2030 Hedefi: Birlikte çalışan bir toplum

Adult washes dishes

Suyumuzu korumak ve atıkları yeniden kullanmanın yollarını bulmak için daha fazla çevresel sürdürülebilirlik hedefleri koyduk. Ama biliyoruz ki bunu yalnız başaramayız. Karşılaştığımız büyük sorunları çözmek iş birliği gerektirecektir. İşte bu yüzden, insanların, dünyanın ve şirketimizin gelişmesini sağlayacak ortaklıklar kurmaya odaklandık.

Clean nature

Hedef: Hiçbir ambalajın okyanusa gitmemesini sağlayacak çözümler bulmak

Dünyamızın okyanuslarına olanlardan dolayı üzüntü duyuyoruz. Bu yüzden, 2030 hedeflerimize plastik taahhütümüzü de dahil ettik. Şirketimizde, herhangi bir P&G ambalajının okyanusa ulaşmasını engelleyecek şekilde bütüncül çözümler üretiyoruz. Güneydoğu Asya’daki Trash Free Seas Alliance (Çöpsüz Denizler Birliği) gibi aynı hedeflere sahip ve okyanuslara giden plastik akışını kesmenin yollarını bulmuş organizasyonlarla da ortaklıklar kuruyoruz.

Fairy

Fairy Okyanus Plastiği şişeleri, %10 okyanus plastiğinden, %90 tüketim sonrası geri dönüştürülmüş plastikten üretilmiştir. Plastik atıkların okyanusa ulaşmasını önlemek için neler yapılabileceğini göstermek adına %100 geri dönüştürülebilir şişeler piyasaya sürüldü.

Washing the dishes

Hedef: İnsanlık ve doğa için suyu korumak

Muhtaç olduğumuz suyu bilinçli bir şekilde kullanmak gezegenimizin geleceği için çok önemlidir. Su sorununu karmaşık hale getiren ve her bir nehir havzasına özgü çözümler gerektiren pek çok çeşit doğa, kültür, ekonomi ve iklim türü mevcut.

2030’a kadar, öncelikli havzalarımızı, birlikte çalışacağımız ortakları ve her bir havzanın kendine özgü su sorunlarının üstesinden gelmek için gereken eylemleri net bir şekilde tanımlamış olmayı hedefliyoruz. Bunu başardığımızda, havzalarımızın korunmasını kalıcı kılacak çözümleri geliştirmek üzere çalışacağız.

98% to our 2030 goal

2030 HEDEFİ: Çamaşır makinesi dolum miktarlarının %70’inin düşük enerji devirli olmasını sağlamak 2018 itibarıyla dolum miktarlarının %69’u düşük enerjilidir.

70% to our 2030 goal

2030 HEDEFİ: 1 milyar insanın su verimli ürünlere erişimini sağlamak 2018 itibarıyla 700 milyon kişinin erişimini sağladık.

Cascade Platinum Action Pacs

Cascade Platinum ActionPacs kurumuş yemek artıklarını o kadar iyi temizler ki her yıkamada 75 litreden fazla su tasarrufu sağlarsınız.*

Swiffer WetJet

Swiffer Wet veya WetJet kullanan evler, standart paspas ve kovaya kıyasla yılda 264 litreden fazla su tasarrufu sağlar.

Arbor day foundation

2018 Orman Dostu Ödülü

-The Arbor Day Foundation (Ağaç Dikme Günü Vakfı)

Woman holding a child

Hedef: Emici hijyen ürünleri için geri dönüşüm çözümleri geliştirmek

Kullanılmış çocuk bezini geri dönüştürebileceğini kim düşünebilirdi ki? İtalya pazarındaki iş ortağımız Fater’ın icadıyla bir yolunu bulduk. Çığır açan teknoloji, yeni ürünler ve katma değerli malzemeler oluşturmak için kullanılmış emici hijyen ürünlerini geri dönüştürüyor. Şehir halkı, atık operatörleri ve diğer partnerlerimiz ortaklığıyla bu geri dönüşüm uygulamasını 2030’a kadar dünya çapında 10 şehirde hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Pampers

Prima, bu teknolojiyi kullanılmış bebek bezlerinden şişe kapağı ve yarı sentetik bir lif olan viskona dönüştürmek için kullandı.

2030 Hedefi: İş yerimize sürdürülebilirliği yerleştirmek

People planting plants

Üretim organizasyonumuz iklim, su ve atık konusunda büyük ilerleme kaydetti ve bu büyük ölçüde çalışanlarımızın tutku ve becerisi sayesinde oldu. 2030 hedeflerimize ulaşmayı amaçlıyorsak, çalışanlarımızın donanımlı ve adanmış olmasının ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.

Çalışanlarımızın hedeflerimizi sadece bilmekle kalmayıp her gün yaptıkları işe dahil etmenin yollarını bulduklarından emin olmak için tüm seviye ve organizasyonlardaki çalışanlara yönelik ayrıntılı bir çevresel sorumluluk planı geliştirdik.

Sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği iş planlarımıza kilit bir strateji olarak entegre etmek

Her düzeyde çalışanları eğitmek

Çalışanların performans değerlendirmelerine takdiri dahil etmek ve gelişimi ödüllendirmek

Business intelligence group logo

2018 Sürdürülebilirlik Liderlik Ödülü ve Yılın Sürdürülebilirlik Girişimi Ödülü

-Business Intelligence Group

Çalışmalarımız Bunlarla Sınırlı Değil

P&G sürdürülebilirlik çalışmalarımızı daha detaylı incelemek için 2018 Vatandaşlık raporumuzu indirin. 2030 hedeflerimiz hakkında daha detaylı bilgi edinmek için "Hedef 2030" planımızı indirin. Bu, çevresel sürdürülebilirlik hedeflerimize karşı ilerleme kaydetmek için yolculuğumuzun sadece bir başlangıcı. Yolculuğumuza devam ederken kurmayı planladığımız ortaklıkları ve gerçekleştirmeyi planladığımız eylemleri bildirmeye ve ilerlememizi her yıl sizinle paylaşmaya devam edeceğiz.

Tüm hedef rakamlar, 2010’dan beri kaydedilen ilerlemeyi temsil eder.
* Bulaşık makinesine koymadan önce durulama yapıldığında 75 litre civarında su harcanır. (Kaynak: Energy Star energystar.gov)
** Lider rakip firmanın konsantre olmayan markasına karşı damla başına temizlik içerik maddeleri
† Dünya çapında önemli pazarlarda satılan Dawn ve eşdeğer P&G markaları esas alınmıştır.