Equality hero background

benzersiziz ve biriz

P&G olarak, eşitliğin ve kapsayıcılığın herkes için mümkün olduğu; saygı ve kapsayıcılığın kültürümüzün temel taşları olduğu; eşit erişimin ve öğrenme, büyüme, başarılı olma ve gelişme fırsatının herkes için mümkün olduğu bir şirket ve dünya yaratmayı hedefliyoruz.

Farklılıklarımızın gücüne ve ortak değerler ve amaçlarla bir araya geldiğimizde yaratabileceğimiz etkiye inanıyoruz. Bunu gerçeğe dönüştürmek için çalışmakta kararlıyız.

KAPSAYICILIK

Equality aspirations

Kapsayıcılığın hepimizi etkilediğine inanıyoruz. P&G çalışanlarının iş yerinde en iyi tam ve gerçek benlikleri olabilecekleri bir ortamı teşvik ederek çeşitliliğin tam değerini ve potansiyelini kapsayıcılık yoluyla elde etmeye çalışıyoruz. Bu, ekiplerimizin gerçek potansiyelini, farklılıklarımızın gücünü ve birlikteliğimizin kuvvetini ortaya çıkarmamızı sağlıyor. Herkesin eşsiz benliğini işe getirmesini, her yeteneğin kullanılmasını ve her sesin duyulmasını arzuluyoruz. Kapsayıcılığın gücü budur.

İŞ GÜCÜMÜZDE ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTIRIYORUZ

Temsilin devam eden bir taahhüt olduğunun farkındayız ve bu, ilerlememizi kaydetmenin ve ölçmenin birçok yolundan biridir. Eşitliğin hepimizin yararına olduğuna inanıyoruz. Daha büyük bir etki yaratmak için hepimizin birlikte çalışması gerek.

Birçok alanda ilerleme kaydetmiş olsak da daha fazlasını yapabileceğimizi biliyoruz.

2020TOPLUMSAL CİNSİYETVERİLERE GÖZ ATIN
Equality and Inclusion

ÖNÜMÜZDEKİ YOL

Eşitlik ve Kapsayıcılık hepimizle başlar. Stratejimiz, her P&G çalışanının kendilerini ve çalışmalarını, şirketi ve organizasyonu inşa etmede anlamlı bir etki yaratan bir unsur olarak göreceği şekilde tasarlanmıştır.

HEDEFLER, EYLEMLER VE SONUÇLAR

Çalışmalarımız

Eşitlik ve Kapsayıcılık hedefimiz bütüncüldür ve dört temel alanda anlamlı bir etki yaratacak şekilde entegre edilmiştir.

Eşitlik ve Kapsayıcılık çalışmalarımız hakkında daha fazla bilgi edinmek için 2020 Vatandaşlık Raporunu indirin.

Çalışanlar

Bir şirket olmaya ve çalışanlarımızın tam ve gerçek benlikleri olarak çalışabilecekleri ve bunu yaparken kendilerini güvende hissedebilecekleri bir kültür yaratmaya çalışıyoruz.

Parental leave

İŞ YERİNDE EŞİTLİK EVDE BAŞLAR

Ev ve aileyle ilgilenmenin cinsiyeti yoktur. Yeni küresel ebeveynlik izni politikamız; biyolojik ebeveynler, birlikte yaşayan partnerler, evlat edinen ebeveynler ve aynı cinsiyetten çiftlerdeki ebeveynler olmak üzere tüm ebeveynler için minimum sekiz haftalık tam ücretli izin sağlayacak ve biyolojik anneler için ek altı haftalık fiziksel iyileşme dönemi izni sağlayacaktır. Amaç, bu yeni politikayı 2022 yılına kadar küresel olarak uygulamaktır. Politika değişikliğinden ziyade, çocuk bakımını üstlenen cinsiyeti tarafsız hale getirerek kültürel normları değiştirme yönünde atılmış bir adımdır. Evde eşitliğin iş yerinde eşitliği ilerletmeye yardımcı olacağına inanıyoruz.

Be My Eyes

P&G ÇALIŞANLARI ONLARIN GÖZLERİ OLMAK İÇİN GÖNÜLLÜ OLDULAR

P&G olarak dünyanın dört bir yanındaki toplulukları desteklemek için harekete geçerken mümkün olduğunca kapsayıcı olmak istiyoruz. Bu nedenle, COVID-19’a özel yardım etkinlikleri olan Global Citizen’ın One World: Together At Home (Tek Dünya: Hep Birlikte Evde) ve BET’in Saving Our Selves (Kendimizi Kurtarmak) etkinlikleri için yardım ve yayın ortaklarımızla birlikte, görüş bozukluğu olmayan gönüllüleri, günlük yaşamlarında yardımcı olmak için görme engeli olan veya görme güçlüğü çeken kişiler ile bir araya getiren benzersiz bir platform olan Be My Eyes (Gözlerim Ol) ile güçlerimizi birleştirdik.

Kişiselleştirilmiş canlı ses açıklaması sağlamaya gönüllü olan tutkulu P&G çalışanları sayesinde, görüş kabiliyeti düşük olan ve görme engelli kişiler Be My Eyes uygulamasını kullanarak bu eğlenceli programları takip edip tadını çıkarabildiler. P&G gönüllüleri, kullanıcıların etkinlik hakkında bilmek istedikleri her şeyi açıklamak için hazırdı. Katılımcıları okudular, akışlara ve içeriğe erişmelerine yardımcı oldular ve yayında neler olup bittiğiyle ilgili soruları yanıtladılar.

Bu ortaklık, çalışanlarımızın iyilik için bir güç olarak nasıl harekete geçtiğinin bir örneğidir. Herkes için daha kapsayıcı bir ortam yaratmanın her zaman daha iyi, daha yenilikçi bir yolu olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle, herkesin erişebileceği markalarımız, ürünlerimiz ve iletişimimizle üstün deneyimler yaratmaya odaklandık.

Bu deneyim, görme engeli olan veya görüş kabiliyeti düşük insanların günlük yaşamları hakkında daha fazla bilgi sağladı. “Engelli insanların müttefiki olarak öğrenmem gereken çok şey olduğunu fark etmeme yardımcı oldu.”

-Be My Eyes Gönüllüsü

Markalar

Kapsayıcı bir şekilde hizmet vererek, kişilerin farklılıklarına görünürlük getirerek dünyanın en güvenilir ve değerli markalarını oluşturuyoruz.

Birbirinden farklı özelliklerdeki çalışanlarımız, tüketicilere daha eksiksiz hizmet vermemizi sağlıyor. Çalışanlarımızın bireyselliği ve benzersiz deneyimleri, hizmet verdiğimiz farklı tüketici yelpazesinin benzersiz ve kültürel olarak ilgili içgörülerini derinlemesine anlamamıza ve yansıtmamıza yardımcı oluyor.

SK-II #NoCompetition

SK-II VE OLİMPİYAT SPORCULARI, GÜZELLİKTEKİ TOKSİK REKABETE SON VERMEK İÇİN BİZE MEYDAN OKUYOR

Rekabet içimizdeki en iyiyi ortaya çıkarır. Bizi daha da zorlar, daha da ilerletir ve daha da güçlendirir. Rekabeti kutlarız ve rekabet etmekten zevk alırız. Ama en iyi yönlerimizi ortaya çıkarmadığı bir yer var: güzellik. Kimsenin katılmadığı tek yarışma olmasına rağmen, çoğu kişi rekabet halindeki güzellik standartlarının, kurallarının ve sınırlamalarının baskısını hissediyor. Bu toksik rekabet nasıl görünmemiz, hissetmemiz ve hareket etmemiz gerektiğini belirliyor, bu da günlük hayatımızda bizi geride tutabiliyor. P&G’nin SK-II markası, dünyanın en çok madalyaya sahip jimnastikçisi Simone Biles, dünya rekoru sahibi yüzücü Liu Xiang, masa tenisi oyuncusu ve iki kez Olimpiyat madalyası sahibi Kasumi Ishikawa, badminton ikilisi ve Olimpiyat altın madalyası sahipleri Ayaka Takahashi ve Misaki Matsutomo, sörfçü Mahina Maeda ve Japon voleybol takımının üyesi Hinotori Nippon gibi en iyi Olimpiyat sporcularıyla ortaklık kurdu. Güçlü bir mesaj gönderdiler: "Artık rekabet etmeyeceğiz. Güzellik #REKABETSİZDİR." 2020 MAKERS Konferansındaki lansmanından bu yana, "Güzellik #REKABETSİZDİR" kampanyası küresel bir sohbeti ateşledi ve kadınların bu toksik rekabeti dile getirmeleri ve güzelliğin onlar için ne anlama geldiğini tanımlamaları için bir toplanma çığlığı haline geldi.

The #NewBrave

#YENİCESUR KADINLAR

COVID-19 pandemisinin bir sonucu olarak ister evde ister hastanede olsun ilk müdahale ekibini oluşturan hep kadınlardı. İş ve ev hayatını cesaret ve kararlılıkla dengeleyerek yeni beceriler kazandılar. Kadınlar, her zaman olduğu gibi, bu pandemi sırasında öne çıktılar ve dikkate alınması gereken bir güç oldular. Cesaretin tanımı değişti. #YeniCesur.

Orkid, kadınların iyiliği için bir güç olarak, sesini kadınların cesaretini kutlamak amacıyla kullandı ve bu zorlu zamanların kadınları sadece daha güçlü yaptığına dikkat çekti. Suudi Arabistan, BAE, Pakistan ve Güney Afrika’daki #YeniCesur kampanyasıyla, bu zorlu zamanlarda kadınların günlük cesaretini, kadınların ve kız çocuklarının eskisinden daha da güçlü bir şekilde ortaya çıkacağını hatırlatarak kutladı. Always (Orkid) videosunu buradan izleyebilirsiniz.

Ortaklar

Fırsatları arttırarak ve bu kritik öncelik alanında ortaklık kurarak arz ve değer ekosistemimizin kilit alanlarında eşitlik ve kapsayıcılık inşa ediyoruz. Böylece insanlığın ve iş dünyasının gelişmesini hızlandırabiliriz.

Estamos Unidos

¡Estamos Aquí, Estamos Unidos!

P&G, gerektiğinde hızlı yardım sağlamak ve ilerleme, eşitlik ve kapsayıcılığın önüne geçen engellerle mücadele etmek için çaba gösteren Hispanik Amerikalı çalışanlar, tüketiciler ve topluluklara yönelik iyilik ve büyüme için bir güç olmayı amaçlamaktadır. Uzun zamandır devam eden bu taahhüt 50 yıldan fazla bir süre önce başladı ve şimdi her zamankinden daha önemli. Bu yıl P&G, COVID-19’dan etkilenen Hispanik Amerikalılara daha hızlı iyileşme için bağış yaparak, gönüllü olarak veya bilgi paylaşarak fayda sağlamak amacıyla bireyleri ve şirketleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir girişim olan “Hispanic Star Time of Action” kampanyasını başlatmak üzere We Are All Human Vakfı ile güçlerini birleştirdi. Girişim Mayıs ayında başlatıldı ve Hispanik Amerikalılar Miras Ayı boyunca devam etti. Bu çabayı desteklemek için, P&G “Estamos Unidos” filminin yapımcılığını ve lansmanını yaptı. Eş Genel Başkanı Luis Miguel Messianu tarafından yönetilen ve Alma tarafından yürütülen Círculo Creativo girişimi olarak oluşturulan film, Hispanik Amerikalıların COVID-19 sırasında oynadığı hayati rolleri gösteriyor ve herkesi Hispanic Star hareketine katılmaya davet ediyor. Hispanic Star İttifakı, 200’den fazla Hispanik kuruluşu ve üst düzey liderleri, 175’ten fazla şirketin imzasını, harekete geçmeye hazır 5000’den fazla elçiyi ve ülke çapında daha büyük ve daha hızlı etki için bir araya gelen 24 (ve giderek artan) yerel aktivasyon merkezini bir araya getiriyor. Estamos Unidos kampanyamız, Hispanics in Philanthropy, United Farm Workers, Justice for Migrant Workers, Dolores Huerta Vakfı ve Hispanic Star’daki Hispanik Amerikalıları destekleyerek Hispanik Amerikalı kilit çalışanlara yardım sağlayan önde gelen kar amacı gütmeyen kuruluşlarla P&G’nin ortaklığının güçlendirilmesine yardımcı oldu. Desteğimiz, 75 şehirde 15 aktivasyon merkezine güç verilmesine ve 2.000’den fazla gönüllünün seferber edilmesine yardımcı oldu. Bu çalışmalar boyunca, 3,5 milyon dolardan fazla bağışta bulunduk ve acil yardım için 5 milyondan fazla ürün bağışlayarak 325.000’den fazla aileye ulaştık.

Hispanik Amerikalılar topluluğuna ülke genelindeki ortak ağımızla yardım etmeye ve onları güçlendirmeye devam edeceğiz, böylece en kısa sürede tekrar parlamaya hazır olabilirler.

Time poster - 100 Women of the year

TIME VE P&G YILIN 100 KADININI DUYURDU

Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle ve toplumsal cinsiyet ayrımcılığından arındırılmış bir dünya inşa etme hedefimiz doğrultusunda, 1920’den günümüze kadar insanlığa muazzam katkılarda bulunan ancak tarih boyunca sıklıkla tanınmayan ve gölgelenen etkili kadınları ön plana çıkaran Yılın 100 Kadını projesinde TIME ve ödüllü film yapımcısı Alma Har’el ile güçlerimizi birleştirdik.

Bu kadınların tanınırlığını sağlamak için TIME editörleri tarihi bir projeye başladılar ve 1920’den 2020’ye kadar her yılı temsil edecek bir kadın seçtiler ve daha sonra tarihteki yerlerini hak eden bu olağanüstü kadınlara ışık tutmak için bir TIME kapağı yarattılar.

Topluluklar

Çeşitliliği, eşitliği, hakkaniyeti ve kapsayıcılığı taahhüt ediyor, eşitsizliği yaratan boşlukları tespit ediyor ve deneyimleri, yaşamları ve tüm toplulukları değiştirebilecek stratejiler geliştiriyoruz. Fırsatları artırdığımızda büyümeyi hızlandırırız.

Take on race

HERKES İÇİN IRK EŞİTLİĞİNİ SAĞLAMAK ÜZERE ÇALIŞMALARIMIZI HIZLANDIRDIK

Yıllardır eşitsizliğe ışık tutmak, ayrımcılığı vurgulamak ve "The Talk" ve "The Look" gibi ödüllü kısa filmlerle anlayış ve eyleme yol açan diyalogları ateşlemek için lider bir reklam veren olarak sesimizi kullandık. Ayrıca şirketleri "Take On Race" koalisyonu altında kolektif eylem için bir araya getirdik.

Toplumumuzda aciliyet gerektiren yeni bir durumun farkına varan P&G ve markalarımız, özellikle Siyah ve Kahverengi Amerikalılar için eşitliği ilerletmek üzere devam eden çalışmalarımızı hızlandırdı. COVID-19’un Amerika’daki Siyah ve Hispanik topluluklar üzerindeki orantısız etkisini "Circumstances" ve "Estamos Unidos" filmleriyle vurguladık ve pandemiden orantısız şekilde etkilenenlere yardım etmek için bağış toplama ve yardım çalışmalarına sponsor olduk. Adalet için mücadele eden, ekonomik fırsatı arttıran, eğitim ve sağlık hizmetlerine daha fazla erişim sağlayan ve topluluklarımızı daha adil hale getiren organizasyonlara yardımcı olmak için P&G Take on Race fonunu kurduk. P&G Take On Race fonu, NAACP Legal Defense and Education Fonu, YWCA "Stand Against Racism" ve United Negro College Fonu gibi Kuzey Amerika’da daha büyük ve yerleşik kuruluşları desteklemektedir. Ayrıca Courageous Conversation ve seçilmiş temsilcilerimizi daha sorumlu hale getirem gruplar gibi harekete geçiren ve destek sağlayan daha küçük organizasyonları da içeriyor.

Irk eşitsizliğini sona erdirmek için çoğu zaman sessiz kalan çoğunluğu müttefik, savunucu ve aktivist olmaya davet eden "The Choice" ile ayrımcılık ve ırkçılık üzerine düşündürücü filmler serimize devam ettik. Filme, insanlara eşitliği bir rüyadan gerçeğe dönüştürme yolculuğuna başlamaları için bir fırsat veren pg.com/takeonrace adresindeki geniş bir web tabanlı kaynak eşlik ediyor. Birlikte, eşitsizliği önlemek, ele almak ve düzeltmek için aktif olarak çalıştığımızda - bireysel ve toplu olarak - gerçekten kalıcı bir fark yaratabiliriz.

COVID-19 Can't cancel Pride

CAN’T CANCEL PRIDE GÖRÜNÜRLÜĞÜ VE FONLARI ARTTIRDI

Onur Ayı, geleneksel olarak dışlanmış milyonlarca insana her yıl kim olduklarını utanmadan kutlamak için bir araya gelme fırsatı verir. Onur Ayı kutlamaları, çoğu zaman göz ardı edilen ve ezilenlere ve büyük adımlara rağmen hala eşitlik için mücadele edenlere ses ve görünürlük sunar.

COVID-19, sadece milyonlarca LGBTQ+ kişiye yaşam hattı görevi gören Onur Ayı etkinliklerinin iptal olmasına yol açmakla kalmadı, aynı zamanda COVID-19’un LGBTQ+ kuruluşlarının hayatta kalmak için güvendiği bağış toplama çalışmaları üzerinde de zarar verici bir etkisi oldu. P&G ve markalarımız, COVID-19’dan en çok etkilenen LGBTQ+ toplulukları için görünürlüğü ve fonları arttırmaya yardımcı olmak amacıyla “Can’t Cancel Pride: COVID-19 Relief Benefit for the LGBTQ+ Community” (Onur Ayını İptal Edemezsiniz: LGBTQ+ Topluluğu İçin COVID-19 Yardım Kampanyası) etkinliğini başlattı. Adam Lambert, Big Freedia, Billy Porter, Katy Perry, Kim Petras, Melissa Etheridge, Sia, Ricky Martin, Kermit the Frog, Matt Bomer ve Neil Patrick Harris gibi günümüzün en büyük isimlerinin yer aldığı etkinliği dört milyon kişi izledi. Altı LGBTQ+ derneğine yardım sağlamak için 4 milyon dolardan fazla para toplandı: The Trevor Project, GLAAD, Outright International, CenterLink, Sage ve National Black Justice Coalition.

Equality and Inclusion starts with all of us