P&G Sorumlu Güzellik

Canvas
Responsible Beauty Logo

Gelecek nesiller için planımız

Büyük değişim ve karmaşanın ortasında bile, yaşam kalitesini arttıran, insan haklarına saygı duyan ve çevreyi koruyan sürdürülebilir bir dünya inşa etmek mümkündür. Karar vermede sistemik düşünce yaklaşımı olan P&G Sorumlu Güzellik, bugünün zorluklarını ve yarının gelişmesini yönetmek için bir plan sunuyor.

P&G Sorumlu Güzellik, ek iş olarak yaptığımız ayrı bir şey değildir; dünya çapında her gün çalışma şeklimizi oluşturur.

-Alex Keith, CEO, P&G Beauty

Yaklaşımımız ve Yol Gösterici İlkelerimiz

Doğal, organik, temiz ve sürdürülebilir gibi terimler güzellikte yaygın olarak kullanılır. Ancak bu terimlerin çoğunun tanımları net değildir veya üzerinde anlaşmaya varılan standartlar yoktur. Belki de daha önemlisi, bir alana odaklanmak, başka bir alanda değişime veya istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Doğal malzemeler mutlaka güvenli veya sürdürülebilir değildir. Sentetik ve doğal malzemelerle ilgili çelişkili mesajlar alerjik reaksiyonlar hakkında endişelenmenize veya doğayla özdeş bazı malzemelerin doğal kaynaklardan elde edilen alternatiflerden daha sürdürülebilir olduğunu düşünmenize neden olabilir.

P&G Beauty olarak, bu tür değişimler yapmak zorunda kalmamanız gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, bir alandaki olumlu faydaların başka yerlerde istenmeyen sonuçlara yol açmamasını sağlamak için yeni bir standart tasarlamaya başladık.

Herbal essences

Sistemik Düşünce Yaklaşımı

Anlamlı bir ilerleme kaydetmek ve bir sorunu çözerken başka bir sorun yaratmaktan kaçınmak için gerçek bir sistem yaklaşımına ihtiyacımız var.

Güzellik için bu, ürün geliştirme ve kurumsal davranışın tüm yönlerinin (bir güzellik ürünü seçerken sizin için ve içinde yaşadığımız dünya için önemli olan tüm faaliyetler) birbirine bağımlılığını ele almak için çevresel uygulamaların ötesine geçmek anlamına gelir.

P&G Sorumlu Güzellik, dünyadaki güzellik için pozitif bir güç olma taahhüdümüzdür. Kalite ve Performans, Güvenlik, Sürdürülebilirlik, Şeffaflık ve Eşitlik ve Kapsayıcılık olmak üzere beş temel ilkenin bağlantılarını ve karşılıklı bağımlılığını tanıyan sistematik bir güzellik yaklaşımıdır.

Daha fazla çözüm üreten çözümler geliştirmek için dünyayı statik bir anlık görüntü veya izole bir sorun olarak görmekten ziyade etkileşimli sistemler olarak görmemiz gerekir.

Birbirine bağlı beş yol gösterici ilke

P&G Sorumlu Güzellik, her ürünün sınıfının en iyisi performansını - tarihsel olarak güçlü yönlerimizden biri - sunmasını ve her ürünün sizin, topluluğunuzun ve dünyanın sağlığı ve güvenliği göz önünde bulundurularak tasarlanmasını, formüle edilmesini ve üretilmesini sağlar. P&G Sorumlu Güzellik, toplumda ve çevrede olumlu değişimi yönlendirmek için iletişimi teşvik ederek ve davranış biçimlerini etkileyerek dünyamızı daha iyi hale getirmek için çalışır.

Safety cream

Kalite ve performans

Her şey dünyanın dört bir yanındaki kadın ve erkeklerin çeşitli güzellik ihtiyaçlarını ve arzularını anlamakla başlar. Ürünlerimiz olağanüstü ve dikkat çekici faydalar sağlar. Hem bilimden hem de doğadan faydalanarak yüksek kaliteli malzemeler kullanıyoruz ve ürün testlerimiz endüstri standartlarını aşıyor.

Safety

Güvenlik

181 yılı aşkın bir süredir P&G’nin yaptıklarının merkezinde güvenlik vardır. Bir içeriği veya bir ürünü pazarlamadan önce, her içerik maddesinin güvenliğini sağlamak ve tüm ürünlerin bilim insanları, STK’lar ve tüketiciler tarafından güvenli olarak kabul edildiğinden emin olmak genellikle önde gelen bağımsız ve düzenleyici otoritelerin standartlarını aşan en yüksek bilimsel güvenlik standartlarını uyguluyoruz.

Sustainability

Sürdürülebilirlik

Markalarımızı ve ölçeğimizi dünyadaki güzellik için insanlara ve gezegene fayda sağlamak üzere pozitif bir güç olarak kullanıyoruz. Çevresel, sosyal ve ekonomik etki için en büyük fırsatlara odaklanıyoruz. İş ortaklarımızı kendimiz için belirlediğimiz aynı yüksek standartlarda tutuyoruz: kaynakları sorumlu kullanmak, çevreyi korumak, sosyal sorumlulukla hareket etmek, insan haklarına saygı duymak ve çevresel ayak izini azaltmak.

Transparency

Şeffaflık

Gayet basit. Amacımız net, güvenilir ve erişilebilir ürün içeriği bilgileri sağlayarak ürünlerde neler olduğuna ilişkin sorularınızı yanıtlamaktır. Başka bir deyişle, burada veya P&G marka sitelerinde aradığınızı bulamazsanız, sözümüzü yerine getirebilmemiz için lütfen bize bildirin.

Equality and inclusion

Eşitlik ve kapsayıcılık

Ürünlerimizde, iletişimimizde ve tedarik zincirimizde farklı ırklardan, etnik kökenlerden, kültürlerden, maneviyattan, cinsel yönelimlerden, cinsiyet kimliklerinden, yeteneklerden ve geçmişlerden tüm insanlar için eşitlik ve kapsayıcılığı arttırmak üzere çeşitliliği ve kapsayıcılığı kadın temsilinin ötesine taşıyoruz.

Hedeflerimiz

P&G’nin 2030 Hedefleri, P&G Beauty’nin temel hedefleridir. P&G Sorumlu Güzellik platformumuz için geniş kapsamlı ek hedefler belirledik. Bu hedefler dünyadaki güzellik için pozitif bir güç olma vizyonumuzu temsil ediyor. Bu vizyona ulaşmamıza yardımcı olmak için bu hedefleri belirledik ancak tüm cevaplara sahip değiliz. Ortaklarımızla birlikte, öğrenmeye devam ettikçe gelişip hedeflerimizi güncelleyeceğiz.

İş Başındaki Markalarımız

P&G Japan

Pantene Japonya: Artık saç ayrımcılığı yok

Sadece iki yıl içinde, Pantene Japonya’nın #HairWeGo programı, Japonya’daki genç kadınların uzun süredir devam eden saç ayrımcılığından önemli bir kültürel değişime yol açtı. #HairWeGo kampanyası düz, siyah ve yandan ayrılarak özenle arkaya taranmış düşük at kuyruğu olan ve zorunluluk olarak görülen "shūkatsu" veya "iş arama" saç modeline dikkat çekiyor. Pantene Japonya, şimdi ve gelecekte shūkatsu saçından kendi kişisel stilleri lehine vazgeçmeyi seçen çalışanlara destek sözü vermek için ülkenin en iyi 139 şirketi ile işbirliği yaptı. Pantene Japonya okullarda da saçla ilgili ayrımcılıkla mücadele etti. 2019 yazında, Pantene Japonya #HairWeGo kampanyasından ilham alan bir imza kampanyası, Tokyo Metropolitan Eğitim Kurulunun okul politikasını kalıcı olarak değiştirmesine yol açtı.

P&G (Olay)

Olay: Yeniden doldurulabilir bir gelecek

Yeniden dolum hizmeti sunan ilk büyük cilt bakım markası Olay, ABD ve Birleşik Krallık’ta en çok satan Regenerist nemlendiricisi için geri dönüştürülebilir dolum kapsüllerini piyasaya sürdü ve kapsülleri herhangi bir dış karton olmadan yüzde 100 geri dönüştürülmüş kağıttan yapılmış ambalajlarda sattı. Meme Kanseri Farkındalık Ayını desteklemek için Ekim 2019’da piyasaya sürülen sınırlı sayıda pembe versiyonu, bir aydan kısa bir sürede tükendi. Tüketiciler tarafından benimsenirse, kapsül programı bir milyon pounddan fazla plastik kullanımını azaltabilir.

P&G London

RBG Kew’in Herbarium’u hakkında daha fazlasını öğrenmek için buraya tıklayın.

Herbal Essences: Özgün, doğrulanmış içerik

Herbal Essences, bitki bilimi konusunda dünyanın önde gelen otoritesi olan Royal Botanic Gardens (RBG) ile ortaklık kuran ilk küresel saç bakım markasıdır. RBG Kew bilim insanları, Herbal Essences bio:renew serisindeki temel botanik malzemeleri dikkatlice değerlendirerek özdeşliklerini ve kalitelerini doğruladı. RBG Kew’in bitkiler ve güçleri hakkındaki benzersiz bilgisi, botanik koleksiyonlarınının çeşitliliği ile birleştiğinde, Herbal Essences’in güvenli, etkili ve sürdürülebilir kaynaklı yeni nesil doğal bileşenleri tanımlaması için mükemmel bir ortak haline geldi.

Old Spice and Secret

Secret ve Old Spice: Kağıdın gücü

Dünya Gününün 50. yıldönümünü kutlamak için Old Spice ve Secret, tamamen kağıttan, plastiksiz deodorant ambalajını piyasaya süren ilk önde gelen markalardı. Orman Yönetim Konseyi tarafından onaylanmış %90 oranında geri dönüştürülmüş kağıttan yapılmış kağıt tüp paketi, kutuların yerini alan ve öncelikle plastik çok malzemeli ambalaja sürdürülebilir bir alternatif sağlayan yukarı ittirmeli bir tasarıma sahiptir. Mevcut deodorant ambalajının sadece %10’unu geri dönüştürülmüş kağıda veya başka bir geri dönüştürülebilir malzemeye dönüştürmek, yılda 1,5 milyon pounda kadar plastik atığı ortadan kaldırabilir.

P&G Cape Town

Waterl<ss: Susuz güzellik

Şu anda dört milyar insan her yılın en az bir ayı boyunca su kıtlığı yaşıyor ve BM 2025 yılına kadar dünya nüfusunun üçte ikisinin su kıtlığı ile karşı karşıya kalacağını öngörüyor. Ocak 2020’de P&G Beauty, kullanmak için sıfır su gerektiren bir dizi şampuan ve saç kremi olan Waterl<ss ürününü Kuzey Amerika’da piyasaya sürdü. Marka ve teknoloji ilk olarak Güney Afrika’nın Cape Town kentinde, saçlarını düzgün bir şekilde temizleyemeyen birçok kadının saçlarını kesmeyi düşündüğü bir su krizi sırasında geliştirildi ve piyasaya sürüldü.

Katkılarımız

P&G Sorumlu Güzelliğin bir parçası olarak, teknolojileri, programları ve süreci kamuya açık hale getirerek başkalarına ilham vermeye, gelişmeleri ilerletmeye ve olumlu değişimi hızlandırmaya yardımcı olmakta kararlıyız. Bu tür ilk katkılarımız aşağıdadır ve zaman içinde daha da fazlasını paylaşacağız.

Botanik Ürünlerin Güzellik Ürünlerinde Güvenli Kullanımını Değerlendirme Rehberi

Our Contribution

Saygın dergilerde 40’tan fazla yayınlanmış makale ve profesyonel bilimsel kongre ve toplantılara sunulan 50’den fazla özet, poster ve sunum dahil olmak üzere on yılı aşkın bir süredir yayımlanmış araştırmalardan öğrenilenleri içeren tarihsel vaka örnekleri, pratik araçlar ve arka plan bilgisini içeren kapsamlı bir kılavuzdur.

Güzellik ürünlerinde botaniklerin güvenli kullanımı

Ortaklarımız

Uzun vadeli işbirliği ve ortaklıklar, geleceğe uymanın ve sorumlu büyümeyi bir sonraki seviyeye taşımanın aracıdır. P&G Sorumlu Güzellik Danışma Konseyimizin (RBAC) bir parçası olarak biyoçeşitlilikten sorumlu kaynak kullanımına, ambalaj sürdürülebilirliğinden cilt güvenliğine kadar dünyanın en iyi uzmanlarının birçoğuyla ortaklık ve işbirliği yapmaktan gurur duyuyoruz.

Rainforest Alliance logo

Yağmur Ormanı İttifakı

Yağmur Ormanı İttifakı, dünyanın üretim, kaynak ve tüketim biçimini değiştirmekle ilgilidir ve bu değişimi gerçekleştirmenin anahtarının güçlü ortaklıklar olduğunun farkındayız. P&G Beauty, RBAC aracılığıyla, yenilikçi çözümler konusunda beyin fırtınası yapmak ve sürdürülebilirlikteki fırsatları keşfetmek için ortaklıkların gücünden yararlanıyor.” - Samantha Morrissey, Sektör Lideri, Orman Ürünleri

Royal Botanic Gardens - Kew logo

Royal Botanic Gardens, Kew

Royal Botanic Gardens, Kew’in P&G ile ortaklığı, etkili güzellik ürünleri sağlamak için bitkilerin kimyasını çözmek amacıyla farklı disiplinlerden bilim insanlarının enerjisini bir araya getirerek bilimsel olarak çok üretken oldu; bu bitkilerin sürdürülebilirlik sağlaması ve onlara bakan toplulukların yaşamlarını desteklemesine yardımcı olması gerektiğine ek önem verdi.” - Dr. Monique Simmonds, Bilim Müdür Yardımcısı

WWF logo

Doğal Hayatı Koruma Vakfı

Doğal Hayatı Koruma Vakfı, P&G ile yenilik, güven ve şeffaflığa değer veren uzun soluklu, geniş kapsamlı bir ortaklık kurdu. RBAC, sorumlu bir küresel tedarik zinciri oluşturmak için çeşitli düşünce liderlerini bir araya getirir. Gezegenimizi korumanın zorlukları bu kadar karmaşık olduğunda, çözümler de dolayısıyla karmaşıktır. RBAC, bilgi arama ve bilgi paylaşımı için proaktif bir yaklaşım sunuyor.” - Mary Ta, Program Görevlisi, Sürdürülebilirlik Ar-Ge

Photo - Skin Health Alliance - logo

Cilt Sağlığı Birliği

“Tüketicilerin refahı ve kullandıkları ürünlerin çevresel etkisi, Cilt Sağlığı Birliği’nin etik kurallarının temelinde yatmaktadır. P&G Beauty ile olan ilişkimiz on yıl öncesine dayanıyor ve bu süre zarfında P&G titiz sağlık ve çevre standartlarının bizimkilerle uyumlu olduğunu sürekli olarak kanıtladı.” - Dr. Thivi Maruthappu, SHA Dermatolog

RSB logo

Sürdürülebilir Biyomalzemeler Yuvarlak Masası

Sürdürülebilir Biyomalzemeler Yuvarlak Masası, malzemelerin tedariki ile ilgili tavsiye ve rehberlik sağlayan P&G’nin teknik bir ortağı olmaktan gurur duymaktadır. Örgütlerin çeşitli bir ortaklığı olan RBAC, kararların tüm sürdürülebilirlik yönlerine dayalı olarak alınmasını sağlayacak paha biçilmez bir bilgi tabanını bir araya getiriyor.” - Nicola Noponen, Küresel Teknik Danışman