14.10.2021

P&G 2040’A KADAR OPERASYONLARINDA KARBON NÖTR OLACAK

P&G, hammaddeden perakendeciye kadar tüm operasyonları ve tedarik zincirinde 2040 yılına kadar karbon nötr olmak üzere hedeflerini belirledi. Buna göre şirket, güncellediği 2030 hedeflerinde emisyon oranlarını operasyonlarda yüzde 50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 azaltacak ve 2040 yılında operasyonlarında ve tedarik zincirinde karbon nötr olacak.

İklim krizi dünya genelinde her evi ve aileyi etkiliyor. Dünyadaki tüketicilerin çoğu artık satın aldıkları markaların çevreye daha duyarlı bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olmasını istiyor. Bilimsel gelişmeler de iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinden kaçınmak için acil ve kararlı adımlar atılması gerektiğini açıkça ortaya koyuyor.

Dünyanın en büyük kişisel bakım ve temizlik ürünleri şirketlerinden olan ve Fairy, Prima, Ariel gibi markaların üreticisi Procter & Gamble (P&G), bu beklentilerden yola çıkarak 2040 yılına kadar net sıfır sera gazı emisyonuna ulaşmak için hedeflerini açıkladı. Buna göre şirket, 2030 ara hedefleriyle emisyon oranlarını operasyonlarda yüzde 50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 azaltacak.

Konuyla ilgili açıklama yapan P&G Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO David S. Taylor, *“İklim değişikliğine yönelik yeni çözümler bulmak için P&G’nin inovasyon gücünü ve yaratıcılığını kullanmaya kararlıyız. Önümüzdeki görev acil ve herhangi bir şirketin veya ülkenin tek başına başarabileceğinden çok daha büyük. P&G olarak biz de bu doğrultudaki çalışmalarımızı ayak izimizi azaltmak ve ölçeğimizi değer zincirimizde benzeri görülmemiş bir iş birliğini teşvik etmek üzerine yoğunlaştırıyoruz” dedi. P&G’nin iklim konusundaki girişimlerinin 10 yıldan daha uzun bir süre önce başladığını ve yapılacak çok iş olduğunu vurgulayan Taylor, “Net sıfıra yönelik bilim temelli planımız, hammaddeden perakendeciye kadar operasyonlarımızdaki ve tedarik zincirimizdeki emisyonlarımızın çoğunu azaltmaya öncelik verecek. Bu kategorilerde giderilemeyen emisyonlar için karbonu çıkaran ve depolayan doğal veya teknik çözümler kullanacağız. *

Birleşmiş Milletler’in Race to Zero (Hedef Sıfır) ve Business Ambition for 1.5°C (1.5 Dereceye Yönelik İş Hedefleri) kampanyalarına katıldık ve iklim eylemini hızlandırmaya yönelik kapsamlı bir yaklaşım ile önümüzdeki zorlukları özetleyen yeni İklim Geçişi Eylem Planımızı paylaşıyoruz. Başarılarımızı ve karşılaştığımız zorlukları yol boyunca iletmeye devam edeceğiz; böylece diğerlerinin de bizimle birlikte öğrenmelerini ve toplu olarak ilerlemeyi sağlayabiliriz. Tüketicilerimize ve gezegenimize özen göstermek, P&G'de hepimiz için işimizin özü durumunda. Gelecek nesiller için ortak evimizi korumak amacıyla gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda hiçbir eylem çok küçük değil veya hiçbir vizyon erişilemeyecek kadar büyük değil.” şeklinde belirtti.

P&G Sürdürülebilirlik Başkanı Virginie Helias, “Hiç kimse net sıfır bir geleceğin nasıl odak durumuna getirileceği konusunda tüm yanıtlara sahip olmasa da belirsizliğin bizi geride bırakmasına izin vermeyeceğiz. Bu hedeflere ulaşmak için mevcut çözümlerden yararlanırken bugün piyasada bulunmayan dönüştürücü yeni çözümler de arayacağız. Bu, özel sektör, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve kamu kurumları arasında ortaklık gerektirecek ve ürünlerimizin yaşam döngüsünün başından sonuna kadar işimizin her yönünü kapsayacaktır” dedi.

P&G Net Sıfır Emisyon hedefi çerçevesinde belirlenen yol haritası:

Emisyonları Azaltmak İçin Acilen Harekete Geçmek En büyük önceliğimiz, günümüzde var olan çözümlerle sera gazı emisyonlarını mümkün olan en kısa sürede önemli ölçüde azaltmaktır.

  • Operasyonlarımızda emisyonları azaltmak.
    2010'dan 2020'ye kadar enerji verimliliği ve yenilenebilir elektrikle küresel faaliyetlerimizde mutlak emisyonları %52 oranında azalttık. Emisyonları azaltmaya devam ederken, operasyonlarımızdan kaynaklanan ve 2030 yılına kadar ortadan kaldırılamayacak emisyonları dengelemek için de doğal iklim çözümleri geliştiriyoruz. Bunlar, ormanları ve onları yuva olarak gören insanlar ve vahşi yaşam için gerekli olan diğer ekosistemleri korumaya ve restore etmeye yardımcı olan yeni projeleri içeriyor.
  • Yenilenebilir elektrik kullanımını hızlandırmak.
    2030 için belirlediğimiz %100 yenilenebilir elektrik satın alma hedefimize halihazırda küresel olarak %97 oranında alım yaparak yaklaşıyoruz. 2021 yılında Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı, P&G'yi “En İyi 100 Ulusal Yeşil Enerji Kullanıcısı” listesinde 5. ve ülke çapında “Yerinde Yenilenebilir Enerji Üretiminde En İyi 30” listesinde 2. olarak kabul etti ve bu da bizi tüketici ürünleri endüstrisinde üst sıralara taşıdı.
  • Tedarik zincirimizi ve lojistiği karbondan arındırmak.
    Hammaddeden perakendeciye kadar, tedarik zinciri ve lojistik emisyonlarımız, faaliyetlerimizden kaynaklanan emisyonun yaklaşık 10 katı ve 2030 yılına kadar emisyonları %401 azaltma hedefimiz bulunuyor. Ayrıca 2030 yılına kadar giden bitmiş ürünlerin nakliye verimliliğini %50 artırmayı planlıyoruz. Karbon ayak izlerini azaltmaları için tedarikçileriyle aktif olarak çalışan Pampers Prima markamız, son beş yılda hammaddelerinin üretiminde tahmini bir milyon metrik ton sera gazı emisyonunu engelledi. P&G, tedarik zincirini karbondan arındırmaya yardımcı olacak küresel ve ölçeklenebilir çözümler geliştirmek için yerel tedarikçiler, teknoloji şirketleri ve önde gelen üniversitelerden oluşan bir ağın merkezi olarak Almanya'nın Kronberg kentinde yeni bir Ürün Tedarik İnovasyon Merkezi (PSIC) kurdu.

Yeni Çözümler Yaratarak Güçlükleri Yenmek Henüz ortadan kaldıramadığımız bazı operasyonel emisyonlar olduğunu biliyoruz. Ekiplerimiz yeni nesil düşük karbonlu teknolojiler ve malzemeler geliştirmek için çok çalışıyor. Bu alandaki çalışmalarımız şöyle:

  • Yenilenebilir termal enerjiden yararlanmak.
    Bazı üretim tesislerinde jeotermal, solar ve yenilenebilir enerji kullanıyoruz, ancak emisyon azaltımının sürekliliği daha fazla yenilik gerektiriyor. Yenilenebilir ve maliyet açısından rekabetçi enerji çözümleri belirlemek ve ölçeklendirmek amacını taşıyan Yenilenebilir Termal İşbirliği’ni (Renewable Thermal Collaborative) kurmak için Dünya Doğal Hayatı Koruma Fonu (WWF), üreticiler ve yerel yönetimlerle bir araya geldik. Bu ortaklık konusunda WWF İklim Değişikliği Kıdemli Başkan Yardımcısı Marcene Mitchell “Termal enerji, net sıfır yolundaki birçok endüstri için önemli bir zorluk. Yenilenebilir Termal İşbirliği, emisyonları azaltacak, sürdürülebilir ve ölçeklenebilir çözümler için anahtar olabilir. RTC’nin kurucu üyesi olan P&G, bu alanda güçlü bir liderlik sergiliyor” dedi.

  • Düşük karbonlu teknoloji, malzeme ve ambalaj geliştirmek.
    Tedarik zincirimizi karbondan arındırmanın yeni yollarını bulmak için, aralarında Head & Shoulders, Pantene, Ariel, Alo/Tide ve Pampers Prima’nın da olduğu markalarımız yenilenebilir, biyo bazlı veya geri dönüştürülmüş karbondan elde edilen malzemeler konusunda inovasyonu geliştirmek üzere ortaklıklar kuruyor.

Dönüştürücü İşbirliği Yoluyla Karbonsuz Bir Gelecek Yaratmak
Net sıfır hedefimizin ötesine geçiyor, hatta toplu bir etki yaratmak için daha fazlasını yapıyoruz - ürünlerin kullanım aşamasından kaynaklanan sera gazı emisyonlarını azaltmak için tüketicilerle ortaklıklar kuruyor, karbon tasarruflu evler için iş birlikleri oluşturuyor ve enerji altyapısını karbondan arındırma ilkelerinin savunuculuğunu yapıyoruz. Buradaki çabalarımız şunları içeriyor

  • Sürdürülebilirliği evde zahmetsiz hale getirmek.
    P&G ve markaları, tüketicilere evlerindeki küçük eylemlerin gezegen için nasıl bir fark yaratabileceği konusunda araçlar ve bilgiler sunmaya devam edecek

  • Soğuk suyla yıkama yoluyla 15 milyon ton karbon azaltmak ve 2030 yılına kadar ilave 30 milyon ton ile etkiyi hızlandırmak.
    Karbon ayak izimizin en büyük bölümlerinden biri olan ürün kullanımı sırasında suyu ısıtmak için gereken enerjiyi azaltmak için inovasyondan ve sürekli tüketici eğitiminden faydalandık. P&G markaları Tide (Alo) ve Ariel, tüketicilerin yaklaşık 15 milyon metrik ton karbondioksiti önlemeleri için düşük enerjili çamaşır yıkama döngüsü kullanmalarına yardımcı oldu. Tide (Alo) ve Ariel, 2030 yılına kadar ek 30 milyon ton karbon emisyonunun (P&G küresel operasyonlarının yıllık bazda on katından fazla) önlenmesi için yeni eğitim kampanyaları ile soğuk suyla yıkamanın daha çok tercih edilmesini sağlamaya devam ediyor.

  • Geleceğin evini yaratmak. 50L Ev Koalisyonu (Bkz: 50L Home Coalition) aracılığıyla sektör ortaklarıyla günlük yaşamı daha sürdürülebilir hale getirmek için çözümler geliştiriyoruz. Bu küresel koalisyon, insanların ödün vermeden sıcak su kullanımını azaltmalarına yardımcı olarak, bugünkünden 10 kat daha az su kullanabilen daha verimli evler yaratıyor.

P&G'nin ESG çabaları hakkında daha fazla bilgi edinmek için ESG web sitesini (ESG website) ziyaret ediniz veya 2020 Vatandaşlık Raporunu (2020 Citizenship Report) okuyabilirsiniz.

P&G Sign