04.06.2021

Adım Adım Ayak İzimizi Azaltıyoruz

Hedef 2030

2020 Çevresel Sürdürebilirlik Hedeflerinin önemli bir kısmına çok önceden ulaşan P&G, bunun ardından kendisine Hedef 2030 ana başlığı altında yeni hedefler koydu ve bu çalışmalarını da “Markalar”, “Tedarik Zinciri”, “Toplum” ve “Çalışanlar” olmak üzere 4 ana başlıkta topladı. Bunlar:

1. Dünya genelinde 20 lider markasıyla, yüzde 100 geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir ambalajlarla ve markaların yüzde 100‘ünde ürün içeriğinde şeffaflıkla tüketicilere verdiği güveni sürdürmek

1 milyar dolarlık bütçe ile “Plastik Atıklara Son Birliği
P&G’nin global CEO’su David Taylor önderliğinde, BASF’nin eş kurucu olduğu ve 30 global firmanın da katıldığı “Alliance to End Plastic Waste” – “Plastik Atıklara Son Birliği” adı altında bir oluşum kuruldu. Burada; 1 milyar dolarlık bir bütçe bu amaca yöneltilerek geri dönüşüm teknolojilerinin geliştirilmesi, tüketicilerin bilgilendirilmesi, denizlere karışan plastik atığın temizlenmesi ve en başından atık oluşumunun engellenmesi hedefleniyor. P&G Türkiye’nin de bu konuda Türkiye’de hayata geçirdiği ürün inovasyonları bulunuyor.

5 yılda 200 milyon şişeden tasarruf edilecek
P&G, dayanıklı ve geri dönüştürülmüş PET malzemesinin kullanımını taahhüt ederek geri dönüştürülmüş plastikler için yeni bir pazar yaratmayı hedefliyor. Böylece döngüsel ekonomi ortaklığıyla beş yılda 200 milyon şişe plastikten tasarruf etmeyi planlıyor.

Yüzde 100 geri dönüşümlü alüminyum şişeler yüzde 60 daha az plastik ile pazarda P&G, saç bakım markalarından Head and Shoulders, Pantene, Herbal Essences ile yeniden kullanılabilir yüzde 100 alüminyum şişelerle yüzde 60 daha az plastik ile yeniden doldurabilir paketleri pazara sundu. Bunlar P&G’nin 3R amaçlarının ilk ikisi olan “Azalt” ve “Tekrar Kullan” başlıklarına güzel bir temsilken “Geri Dönüştür” konusuna da Oral B markasıyla hayata geçirdiği inovasyonu önemli bir örnek.

P&G, geri dönüştürülmesi en zor materyal olan diş macunu tüpünü, Oral B’nin ilk HDPE (High Density Polyethylene / yüksek yoğunluklu polietilen) malzemesine çevirerek halihazırdaki geri dönüşüm sistemlerinde dönüştürülebilecek diş macunu tüpünü pazara sundu.

2. Üretim sahalarındaki sera gazı emisyonlarını yarıya indirmek, tesislerinin yüzde 100‘üne güç sağlayacak yenilenebilir elektrik tedarik etmek. Yeniden kullanımla en az 5 milyar litre su tasarrufunda bulunmak,

Gebze fabrikası sürdürebilirlik çalışmaları
P&G, fabrikasında yürüttüğü sürdürülebilirlik çalışmalarıyla 450 ton plastik atığın yeniden kullanılmasını sağlarken, bu çalışmalarla kullanılması önlenen içme suyu miktarı ise yılda 254 tona seviyelerine ulaştı. Fabrikada yılda 1.800 ton plastik kullanımı önlendi, Mart 2018’den bu yana elle doldurulan kalite kontrol formlarının kaldırılmasıyla da yılda 20.000 kağıt tasarrufu sağlandı ve 3 aylık zaman dilimi içerisinde 600 kadar plastik kap kullanımının önüne geçildi. Fabrikada kağıt bardak yerine cam bardak kullanılıyor.

10 yıllık karbon nötr planı
P&G önümüzdeki 10 yıl boyunca “karbon nötr” olma sözü verdi. Bunun için sera gazı emisyonlarını yüzde 50 azaltıp, tüm üretim tesisleri için yüzde 100 yenilenebilir elektrik satın alacak. Ayrıca faaliyetleri nedeniyle oluşan sera gazı emisyonuna eş değerde karbon yararı da gerçekleştirecek.

3. Dünya okyanuslarını, havzalardaki suyu ve ormanları korumayı ve iyileştirmeyi sağlayan dönüştürücü ortaklıklar kurmaya devam etmek, __

Türkiye’nin sıfır atık çalışmalarına katkı sağlanıyor
P&G Türkiye de P&G’nin global hedeflerine katkı sağlayacak çok önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. Aynı zamanda Türkiye’nin sıfır atık çalışmalarına da önemli katkılar sunuyor. Örneğin Fairy markasıyla başlattığı Boşa Harcama projesiyle gıda israfının önüne geçmeyi planlarken 1 yıllık süreçte de 3,26 milyar litre suyun kurtarılması hedefleniyor. Bu aynı zamanda 7.036 ton karbon ayak izinin kurtarılması demek, bu da AB (Avrupa Birliği) ülkelerindeki 6 bin arabanın yıllık emisyonuna denk.

4. Çalışanlarını bu anlayışa dahil etmek, yönlendirmek ve ödüllendirmek. Sağlanan her katkıyı çalışana ödül olarak yansıtmak ve bunu performans değerlendirmelerine entegre etmek.

2020 Çevresel Sürdürebilirlik Hedefleri Kapsamında Gerçekleştirilenler
P&G’nin Türkiye’deki üretim tesislerinde bertaraf edilen atık miktarı yüzde 88 azaltılırken; enerji kullanımı yüzde 19, sera gazı salınımı ise yüzde 29 azaltıldı. Faydalı kullanım oranı iki katına çıkarılırken depoya gönderilen üretim kaynaklı katı atık oranı da 0’a indirildi. Bebek bezi üretiminde kağıt tüketimi düşürüldü. Fairy üretiminde su tüketimini yılda 20 bin ton azaltıldı. Üretim tesislerinde kullanılan su miktarı yüzde 27 düşürülürken 2005 – 2019 yılları arasında ÇEVKO aracılığıyla toplanıp geri kazandırılan plastik miktarı ise 71.072 tona ulaştı.

P&G’nin fark yarattığı diğer bir alan ise değer yaratan ürün inovasyonlarıyla yaşamları iyileştirmesi ve kaynaklarının verimli kullanımı. P&G bu kapsamda; • 100’den fazla STK ve 1000’den fazla gönüllünün yardımlarıyla denizlerden ve okyanuslardan toplanan plastik atıkları dönüştürerek ‘Dünyanın İlk Geri Dönüştürülmüş Şampuan Şişesi’ni üretti. • Fairy Sahil Plastiği’nin yüzde 10’u okyanuslardan, göllerden ve nehirlerden toplanan, yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten yapılmış ve tamamen geri dönüşümlü şişesi ise P&G’nin döngüsel ekonomi alanında çalışmalarının pazara başarılı bir yansıması oldu.

Head&Shoulders ve Fairy markalarıyla gerçekleştirilen inovasyonlar da global “Plastik Atıklara Son Birliği” örneğine Türkiye’den sağlanan önemli katkılar arasında yer alıyor.

• Fairy Saf ve Temiz performansından ödün vermeyen formülüyle boya ve parfüm içermiyor. • Formülünden fosfatın çıkarıldığı ve karbondioksit emisyonlarını yüzde 50 azaltan Fairy kapsülleri dünyada yıllık yaklaşık 21 milyar litre su tasarrufu sağlayarak denizlerin korunmasına destek oluyor. • Doğaya zarar vermeden temin edilmiş birinci kalite pamuk ve yumuşak bitkisel liflerden üretilen Prima’nın Pampers Pure Bebek Bezi, yüzde 100 sertifikalı yenilenebilir elektrik ile üretildi.